skittles

Färgglatt uppdrag för Skittles

Under 2016 gick Skittles in som partner i Color Run med fokus på Stockholm och Lund. BrandEchos uppdrag var primärt att skapa en varumärkesbyggande aktivering, med syfte att fira gemenskap, glädje och upplevelser i en perfekt matchning mellan varumärket och Color Run-konceptet. Uppdraget innefattade även avtalsförhandlingar, utförande av själva aktiveringen och utvärdering. Lösningen blev #becometherainbow. Alla löpare möttes på plats av ett Skittlesteam som försåg dem med mer färg, tatueringar som lyser i mörkret, iögonfallande trampolinhopp och såklart provsmakning av Skittles. På Instagram kunde deltagarna tävla om hela 10 kg Skittles, under förutsättning att de publicerade en färgglad och kreativ bild från eventet, vilket lockade över 150 besökare att dela med sig av upplevelsen i sina egna sociala kanaler. Löparfesten avslutades med kollektiv dans till Skittlesteamets scenshow och obligatoriskt Skittles-regn. Totalt delades ca 60 000 samples och en omätbar nivå glädje ut under tre genomföranden.